نکته ای مهم درباره هارددیسک های شلوغ
بــــــــــ روز
با ما بــــــ روز باشید ، نرم افزار،سخت افزار،شـبکه،فناوری اطـلاعات،اینترنــت

اینکه گاهی لحن بیانم شبیه بزرگ ترها می شود و به سبک و سیاق پیرمردها نصیحت را آغاز می کنم اصلاً حس خوبی ندارم و دوست ندارم لحنم چنان شود. علی ایحال خود را مسوول دفاع از سخت افزارهای بینوا می دانم و توصیه هایی که در ادامه خواهم داد برای افزایش کارایی دستگاه های بدبخت و بیچاره ای است که تا اطلاع ثانوی اسیر دست شما هستند البته با جسارت. وصله و پینه (Defragment) اگر نمی دانید بدانید که عمر مفید سیستم عامل Windows XP روی اغلب دستگاه ها کمتر از یک سال است به شرطی که دخل و تصرف بی حد و حصر در آن صورت نگرفته باشد. به بیان دیگر اگر اهل نصب نرم افزارهای مختلف مانند بازی های درست و درمون و حذف آنها از سیستم باشید فاتحه سیستم عامل را بخوانید.
دیگر اینکه کپی و حذف مداوم فایل ها موجب تکه پاره شدن فضای درایوهای هارددیسک می شود. نتیجه اینکه دستگاه بینوا برای ذخیره کردن فایل های بزرگ مجبور است آنها را به چند بخش تقسیم کرده و هر یک را در محلی دور از هم ذخیره کند. پیدا کردن تکه های مستقل این فایل هم برای خود داستانی دارد. همین کارها را می کنید و بعدش ناله می زنید که چرا دستگاه کند شده است. یکی از راه های ساده در بطن سیستم عامل تعبیه شده است. کافی است از منوی Start، وارد All Program شده، از منوی Accessories گزینه System Tools را انتخاب کنید. در زیر این منو لازم است گزینه دل فریب Disk Defragmenter را انتخاب کنید و قدری صبر پیشه کنید تا اجرا شود. این برنامه ریزه میزه می تواند شیوه توزیع فایل های شما را روی هارددیسک تحلیل کرده و به درخواست شما، آنها را مرتب کند. کافی است درایو خود را انتخاب کرده در ابتدا کلید Analyze و پس از آن کلید Defragment را فشار دهید. این عملیات بسته به نوع توزیع فایل های شما می تواند زمانبر باشد و اتمام تمامی درایوها گاهی بین دو تا سه ساعت به درازا بکشد. توصیه می کنم هنگام اجرای این برنامه از کار با دستگاه پرهیز کنید.
برنامه های دیگری نیز وجود دارند که به خوبی می توانند فایل های پراکنده شما را جمع کرده و مرتب کنند. به نظرم همین برنامه تعبیه شده در سیستم عامل Windows XP می تواند به خوبی از عهده این کار برآید. در ضمن برنامه های دیگر امکانات بیشتری دارند، اما قدری پیچیده تر هستند.
نکته بسیار مهم دیگر این است که پس از پایان کار دستگاه را دوباره راه اندازی (Restart) کنید. هر چند سیستم عامل کاری به کار شما نخواهد داشت، اما دستگاه گرفتار کندی مختصری می شود که چندان خوشایند نیست. با یک راه اندازی دوباره می توانید تاثیر این عملیات را به عینه شاهد باشید.
● و آخر اینکه
هارددیسک ها بردگان حلقه به گوش و مطیع اوامر شما هستند. اینگونه فکر نکنید که تمامی کارها توسط خودشان قابل انجام است. اگر احساس کنند که ناظری در بالای سرشان نشسته است به طور حتم بهتر کار می کنند. هر چند وقت یک بار، خودی نشان دهید، ضرر نمی کنید



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



ارسال توسط علی اکبر عبــادی


بامابـــ روز باشید

طراحی سایت